wijziging verkeerswet: verkeersregelaars

De berichten uit het oude forum zijn hier gearchiveerd

Re: wijziging verkeerswet: verkeersregelaars

Berichtdoor Ninjawil » 01 sep 2008, 15:57

Erger me vaak aan de motorverkeersregelaars met de rode hesjes.
Lappen alle verkeersregels aan hun laars.
Van mij mag die onzin op de schop zodat de juiste personen die de juiste opleiding en bevoegdheid hebben dit werk kunnen doen.

Ninjawil
Ninjawil

Berichtdoor Ninjawil » 01 sep 2008, 17:34

Heel nobel van de verkeersregelaar.
Zie ze regelmatig bij alle soorten evenementen.
Ik begrijp dat jij erg enthousiast bent.
Ik kijk daar anders tegen aan.

Op een privemotor aanwijzingen geven aan het overige verkeer.
Rijdend op de meest uiteenlopende modellen motoren.
van chopper tot racer en wat daar tussen zit.
Met het oranje hesje over de leren jas met franjelen aan de mouwen.
Rijdend over fietspad,trottoir en tegen de rijrichting in.
oranje led knipperlichten gemonteerd aan de voorzijde en achterzijde van de motorfiets.
Blauw oranje stryping plakken op je oude K75.
Snelheid aan hun laars lappend.

En dat allemaal op je eigen prive motorfiets voor nop?

De profesional met de juiste (rij)opleiding,materiaal en uitstraling is natuurlijk de motoragent.
Die mogen dit niet doen omdat het allemaal te duur zou zijn.

Ik hoop voor jou dat je geen brokken maakt of snelheidbon oploopt want dat zou erg zonde zijn.

Ninjawil
Ninjawil

Berichtdoor Oemoemenoe(BMW)4kleps-boxer » 01 sep 2008, 18:11

eigenlijk zouden alleen BMW mensen verkeersregelaar mogen zijn.
;)
motoragenten regelen niks , je ziet ze nooit .
altijd aan de koffie
Oemoemenoe(BMW)4kleps-boxer

Berichtdoor VICKING » 01 sep 2008, 20:36

Aanstaande zondag ben ik voorrijder van de toertocht van Motoport Hoogezand, heb dan echt geen hesje aan, en ga al helemaal geen wegen blokkeren, gewoon max 12 man in de groep (groep 1 snel) weten wie de achterste man is en knallen met die hap....eehh genieten bedoel ik dan.
Als je een hesje aantrekt ben je officieel voorrijder van de tocht, niet doen dus en zorgen dat iedereen zijn eigen route ook heeft, zo niet dan kun je bij een ongeval als voorrijder aansprakelijk gesteld worden.
VICKING

Berichtdoor VICKING » 01 sep 2008, 21:10

Regels? huh? wat voor regels? we gaan lekker een stukje rijden wie heeft het dan over regels?
VICKING

Berichtdoor marja » 02 sep 2008, 01:06

ik ben al jaren verkeersregelaar bij diverse wielrenwedstrijden en doe t met plezier.
varo man wat n geteut van jou van n avond en n dag je vrije tijd inleveren,dat valt reuze mee.als hier n wielerronde is duurt dat 4 avonden. ik rij er dan 3 ik mag zelf kiezen. als er geen vrijwilligers zijn gaat t feest niet door zo is t nu eenmaal.
m,n benzine wordt bij t ene festijn vergoed,bij n ander krijgen we n feestavond,leuk toch.
en wat leuk was,dit jaar heb ik n politie agent op n motor tegengehouden,hij wou zomaar ff tussen de wielrenners gaan rijden de oen.
marja

Berichtdoor Varo-man » 04 sep 2008, 13:25

Geteut??
Wasda??

@Wil,
Ik ben het niet met je eens Wil, dat moge duidelijk zijn.
De motoragent is niet te duur, maar onwillig. Gelukkig niet allemaal. Bij de laatste truck-run in Roosendaal waren, ik meen me te herinneren, 6 motoragenten aanwezig, vrijwillig. Chapeau voor deze jongens.
Echter, van die 6 waren er drie die constant voor reden, achter elkaar. Terwijl 1 voldoende was. Maar ja, het is wel stoer om te gaan staan, als er tegenliggers komen, om dan met het linkerhandje te gaan zwaaien, om deze tegenliggers erop merkzaam te maken, dat het wat voorzichtig aan moet.
Maar dat terzijde, wat ik wil zeggen, dat er motoragenten zijn die wèl in hun vrije tijd verkeersregelaar willen zijn. Jij dus niet, want jij wil dat alleen doen als je ervoor betaald krijgt. Aanstaande zondag is hier in de buurt, een optocht van antieke tractoren. Dan ben ik weer aanwezig. Op de motor, met een oranje hesje. Jawel. Of wil jij het overnemen, (voormalig) motoragent, met de juiste opleiding? Want ik ben niet getraind, en heb niet de juiste opleiding gehad. Wat voor opleiding moet je gehad hebben trouwens? MAVO, HAVO, of misschien wel VWO? Knap hoor, zo'n opleiding.
Sorry, dat ik een beetje uitvaar, maar ik voel me behoorlijk aangevallen, terwijl ik het enkel en alleen voor de goede afloop van een dergelijk evenement doe.

Ptr
Varo-man

Vorige

Keer terug naar Oude forum